APLIKASI GOOGLE CHROME

selamat pagi,hari ni satu hari tak tido,bukan tak nak tidur tapi aku takut tk bangun awal sebab ad hal yang perlu aku bereskan,PENTING jugak untuk menjaga hati,so . .duk pikiaq nak buat ape je ek nak bagi tak tidur,aku duk usha dekat tab google chrome nie,apa yang ada ekk,merata aku cek,dekat tool,extension,pe yang tak patut and bagi aku buat semak je aku delete,nak buat pe kan kalau bende tak penting so buang je la kalau tak nak bgi laptop hang berat macam gajah *gajah jugak yang jadi mangsa




korang pernah tak bukak CHROME WEB STORE ? ke korang dah lama usha and aku je terkebil-kebil nak bukak mende alah tu,tapi aku rasa dalam ramai-ramai pengguna google chrome nie ada jugak yang malas nak ambek taw,macam aku la..haha . .kalau time xtaw nak buat pa ada je bende yang aku nak bukak,tapi tak rugi pun kan,bende yang kita xtaw alih-2 dapat taw la serba sedikit kan . .la nie aku nak tunjuk apa yang ada kat
CHROME WEB STORE nie ..


bila korang bukak je CHROME WEB STORE ,korang akan nampak macam gambar kat atas tu ha,korang xtaw nak cari kat mana ? nampak tak petak merah kat gambar atas tu,yang atas ehh bukan bawah,haa pandai-2 la korang cari kat homepage google chrome korang,tak pun taip je kat google,senang je ^^,


APA YANG BEST KAT CHROME WEB STORE ?

korang boleh add macam-2 aplikasi dekat google chrome korang,contohnya tengok gambar bawah


nie gambar tab aku,bile korang dah add dia akan ada kat tab korang ,aku akn terangkan satu-satu ek,harap berguna la tuk korang,nie saje-saje tuk orang yang belum tahu lagi,,macam aku nie baru je tahu pagi tadi,,muaha ,nie lah namanya tidak prihatin terhadap pemberian orang. .kiki . .


WEBPAGE SCREENSHOOT

fungsi dia untuk print screen,bagi aku guna print screen dekat keyboard macam leceh je,bagi aku la,korang boleh cuba la add dekat google chrome korang,maybe guna bende alah nie senang sket kot,caranya korang bukak je page yang nak di print screen then korang tekan kat icon kamera tu,korang boleh set kan automatik save auto pun tak,so kalau korang nak cuba boleh klik SINI untuk add kat google chrome korang.kalau korang tak reti guna sekalipun jangan bimbang sebab pihak google dah siapkan tutorial bergambar tuk korang.

TIMELINE REMOVE

fungsinya korang dah taw,tapi aku nak kasi taw jugak,kalau korang benci tahap kamen rider pada facebook timeline bolehlah add bende nie,automatik bila korang bukak je facebook korang,timeline tu dah hilang  tuk selamanya,,ececehh . .nanti dulu. .bende nie hanya untuk orang yang add ja boleh tengok facebook korang tak timeline,pendekkan cerita lagi,korang je boleh tengok facebook korang tak timeline . .kalau nak add boleh tekan SINI .

PIXLR GRABBER

fungsi dia sama jugak macam WEBPAGES SCREENSHOOT tapi yang nie spesel siket,bila korang dah siap print screen bende tu akan bagi pilihan kat korang sama ada nka edit dulu ka nak save terus,bende nie adeq beradik bende alah PIXLR ,so kirenye kalau korang malas nak edit kat ps ka photoscape ka korang pilih ja edit kat pixlr . .senang kerja korang..hoho,,nak add boleh klik SINI

WEHEARTIT

semua tahu tu page tuk cari gambar comel-2,aku letak kat tab sebab senang nak cari gambar tekan ja situ,xyah susah-2 nk taip kat google ken ,,kalau korang nak add boleh la cari kat webstore tu ehh,,

FACEBOOK CHAT NOTIFICATION

kalau korang macam selalu je melekat kat page blogger ke mana-2 page la bende nie akan bagitaw korang kalau ada org hantar chat ,aku xtaw la penting ke tak,aku main tibai je add kat chrome aku,hoho, ,korang nak add boleh la KLIK sini.


okew.ni je la kot bende yang aku nak kongsi ngan korang seme,kalau rasa dah add n then rasa macam serabut kepala otak macam nak gila,boleh la ikut step nie untuk delete balik . .

1.klik dekat gambar spannar,
2,pilih tool
3.pilih extensions


nampak tag,contohnya korang nak buang facebook chat notification korang just delete jew,,tong sampah dah tersedia kat tepi..
 
COPYRIGHT ALL RIGHT RESERVE | AHMATDAUGHTER| 2012