TIPS MAKEUP UNTUK MUKA BERJERAWAT

\\ASSALAMUALAIKUM//




selamat menjalani ibadah puasa . . okew harini nak shared tentang makeup untuk kulit muka yang bermasalah,kenapa sue nak shared tips nie?sebabnya sue pun tergolong dalam golongan yang mempunyai kulit muka yang tak flawless lagi-2 ada jerawat..memang menyiksakan ,,bagi sesapa yang senasib dengan sue jangan risau,kat sini sue nak kongsi dengan korang produk apa yang korang boleh gunakan untuk menutup cela korang tu,tapi ini hanyalah sekadar makeup yew,,setiap gadis semestinya mahukan keterampilan anggun bukan,tapi bagi yang mempunyai masalah kulit muka tu camne nak selesaikan . .okew . .sue nak shared sket produk kosmetik yang sue gunakan . .

okew first sue gunakan pencuci muka TIA AMELIA nie,,kalau korang tak pakai satu set pun takpe asalkan korang guna pencuci muka dan krim kunyit malam . . tapi tengok jenis kulit muka jugak . . korang boleh dapatkan di kedai kosmetik berdekatan ..

 

*pinjam ngan gugel :)

okew..yang kedua plak dah siap-2 cuci muka time tuk  Giffarine Aquara Essence Spray  untuk makeup lebih tahan lama ,, nia yang speselnye . . best sangat segar je rase kat muka . . taaaddaaaa . .


Yang nie kalau korang nak boleh order dekat sue,murah je tak sampai pun RM20  . .kalau nak boleh pm kat fesbuk yew . .



key,,yang nie sue akan pakai fisrt skali untuk tutup cela-2 yang ada, ,korang boleh beli dekat watson . . murah je.



nie foundation lipstic from GIFFARINE ,senang nak apply,cume calit-2 je then sapu rata,kalau ada yang nak beli boleh pm sue okew. ..


nie semua orang kenal,naturactor foundation,yang sangat best sebab tak berminyak,senang nak apply,foundation nie sesuai untuk yang berjerawat sebab boleh tutup cela-2 dengan jayanya..ceewaahh.yang sue beli dekat online shop . .


seterusnya BB cream from SILKYGURL,banyak BB cream yang korang boleh pilih ehh,sue cuba yang nie sebab harga pun tak mahal sangat,korang boleh cari dekat watson yang berdekatan.,macam2 kenis ada,korang kene la pilih cream yang kene dengan kulit muka korang . .


tibalah masa untuk tempek bedak tebal-2,sue suka guna bedak dari GIFFARINE nie,sangat lembut,yang nie pun sue ada jual,kalau nak boleh pm yew . . murah jew . . 



biasanya lepas selesai pakai bedak sue akan fokus bahagian mata plak,untuk bahagian mata sue makeup simple-2 jew . .pakai celak dari silkygurl . . ade dua jenis yang sue suka pakai,eyeliner dan celak biasa,yang nie beli dekat watson .
kadang-2 sue calit gak sket-2 dengan eyeshadow dari GIFFARINE nie,colour-2 dia cantik sangat,sesuai dengan remaja,yang nie memang set untuk remaja, . . so kalau nak boleh pm sue kehh..


okew,bahagian bibir plak,sue guna tinymolly tint , ,kecik molek je botol dye,skunk nie dah ramai yang jual kat facebook,ianya dari korea,,biasanya artis kpop akan gunakan tinymolly tint nie. .sebab tu bibir diorang merah je kan . .memang colour dia natural je . . kprang patut cuba .. 


jangan lupa letakkan vaselin kat bibir korang,so akan nampak lebih berkilat . .


akan sampai ke peringkat result plak . .lepas semua yang sue pakai tu cmne jadinya muke yang penuh jerawat . .taddaaaaaa..


 









1 comment

30 July 2012 at 07:40

hehe..bagus ni...tapi saya lelaki..hehehe...tak boleh nak pakai..lagi pun tak suka pakai

Post a Comment
 
COPYRIGHT ALL RIGHT RESERVE | AHMATDAUGHTER| 2012